Skocz do zawartości
Samsung Galaxy A7 (2018) - przecieki na temat parametrów | Samsung Galaxy A5 (2018) - przecieki na temat parametrów | Samsung Galaxy A5 (2018) i Galaxy A7 (2018)na renderach | Samsung Galaxy A5 2018 i Galaxy A7 2018 z wyświetlaczem Infinity Display | Etui ZeroLemon dla Samsunga Galaxy Note 8 | Samsung Gear Fit 2 otrzymał aktualizację. | Aplikacja Go Keyboard ma zaszytego w sobie wirusa!! | Recenzja Galaxy Note 8 wg. Spider'sWeb TV | Uwaga na Galaxy Note 8 BEZ Dual SIM | Samsung Galaxy Tab Active 2 zdradza swoją specyfikację | Samsung Galaxy J5 (2016) oraz tablety Galaxy Tab A z Nougat ?? | Atak BlueBorne: zagrożonych 6 miliardów urządzeń z bluetoothem | Pierwsze problemy z Android 8.0 Oreo | Zadebiutował Samsung Galaxy J7+ | Samsung Galaxy S9 - oficjalna zapowiedź już w styczniu? | Samsung Galaxy A5 2017 otrzymuje aktualizację do Androida 7.0 Nougat | [IFA] Samsung – podsumowanie pierwszego dnia targów | Antyweb.pl / mBank ostrzega przed nowym wirusem na Androidzie | Flashowanie Odinem w Win10 | Elastyczne wyświetlacze od Samsunga | Wymiary Samsunga Galaxy S6 | Samsung Galaxy S6 Edge | Samsung Galaxy S6 szczegóły kamery | Lizak dla Note 4 w Polsce | Galaxy S6 i Galaxy Edge w przeciekach zdjęć | Patent Samsunga na nowy wyświetlacz krawędziowy | Samsung usuwa śmieci z pamięci | Samsung Galaxy S4 dostaje oficjalny Lollipop | Samsung Galaxy Note Edge | Specyfikacja Samsunga S6 | Koniec ze "śmieciami" od operatorów | Google Nexus 6 | FBI kontra Lollipop | Note 4 Gold | Chudy smartfon | Komunikacja miejska w Google Maps | Szpiegujące aplikacje | S6 bliżej niż myslisz | Galaxy Note 4 z wadami | Android 5.0 Lollipop oficjalnie | Android L będzie szyfrował dane | Nadchodzi Android L | Galaxy A7 - Najnowszy, największy ale limitowany | Galaxy A3 i A5 pokazują się w filmie | Nowy Galaxy Note 4 | Samsung rzuca wyzwanie Ice Bucket Challenge | Samsung Galaxy Mega 2 w przedsprzedaży | Aparat w Samsungu Galaxy Note 4 | Nowa wersja Galaxy S5 | Ultrasonic Cover dla Samsunga Galaxy Note 4 |
  • Ogłoszenia

    • Dychowski

      Forum w przebudowie - rekonstrukcja   28.08.2017

      Witam Forumowiczów, Z racji faktu, iż dawno tu nic się nie działo, postanowiłem wskrzesić to forum i zaktualizować do najnowszej wersji IPB, poprawić wszystkie błędy techniczne, poprawić grafikę, design i po tych technicznych akcjach, przejść do przebudowy całego forum tak ażeby było aktualne i na bieżąco. Z tejże racji pokażą się nowi moderatorzy, nowa załoga a jeśli wśród Was są fani tej marki i chcieliby dołączyć do nowej załogi forum, zapraszam na PW. Forum powinno być gotowe do końca września gdyż jest to masa pracy, dodawanie wszystkich modeli których nie było etc. Uzbrojcie się cierpliwość a za chwilkę będziecie mogli z nowego forum lepiej i wygodniej korzystać.   Pozdrawiam, Dychowski
Reseller

[AKCESORIA][I9505] Brodit w samochodzie...

Rekomendowane odpowiedzi

Moje 3 grosze do zestawów samochodowych.

Na sam początek, jeśli ktoś marzy o uchwycie samochodowym aktywnym takim jakim był ECS-V1A2BE dla Galaxy S2 to niech od razu ZAPOMNI!!!

Wg firmy BrodIT aktywny zestaw to taki, który umożliwia ładowanie telefonu (bez każdorazowego podłączania kabelka). No i nie tylko dla BrodIT, ale chyba wszystkich producentów akcesoriów do S3 i S4.

Niestety sam Samsung też zapomniał, że coś takiego jak PRAWDZIWY zestaw AKTYWNY produkował i dla S3 i S4 już nie produkuje - a szkoda.

W ECS-V1A2BE telefon wykrywał urządzenie i pytał co ma dalej robić. W moim wypadku domyślnie odpalał Car Home Ultra

dla mnie osobiście aplikacja o wiele ciekawsza niż standardowy Samsungowy tryb samochodowy. W/w aplikacja automatycznie uruchamiała BT, łączyła telefon z samochodem, wyłączała WiFi i zapobiegała wygaszaniu ekranu, a po odłączeniu ECS-V1A2BE, czyli po prostu wyjęciu telefonu z uchwytu programik się wyłączał, przywracając ustawienia telefonu jak przed jego wpięciem. Dla mnie rewelacyjna funkcjonalność.

Do rzeczy - kupiłem i9505, zamówiłem "aktywny uchwyt" BrodIT do S4 i... mocno się rozczarowałem (nie doczytałem wcześniej co oznacza "aktywny" u tego producenta - chociaż wyboru w zasadzie nie miałem). Niestety uchwyt tylko ładuje podłączony telefon - koszt 254 zł (aktywny Samsunga kosztował 120 zł). Dodatkowo dedykowany zaczep "ProClip" do konkretnego modelu samochodu to koszt kolejnej prawie setki. Za prawie 360 zł dostajemy owszem, gustowny, stabilny - telefon nie trzęsie się nawet na wrocławskich dziurawych ulicach, nieźle wykonany, na szczęście w 100% pasujący uchwyt do telefonu z zamontowanym na stałe kabelkiem do ładowania (wybrałem opcję z kablem USB bo w aucie zamontowałem dodatkowe gniazdko USB tylko do ładowania telefonu). Niestety wyżej wymienione funkcjonalności, które miałem w S2, utraciłem. Albo odpalanie Car Home Ultra z palca, jeszcze przed uruchomieniem samochodu albo... zabawa w podłączanie software'owe wszystkiego w czasie jazdy (KIEPSKI POMYSŁ).

Rozwiązaniem mojego problemu mogą się okazać Tagi TecTiles; są już zamówione, jutro najpóźniej w poniedziałek powinny dojść, wtedy powalczę z nimi i opiszę jak się sprawdzają. Planuję jeden nakleić na uchwyt w samochodzie, który ustawi mi "Car mode" a drugi przywracający ustawienia "poza samochodowe" gdzieś w niewidocznym miejscu, nad którym i tak przesuwam telefon wyjmując go z uchwytu.

 

P.S.

Mam nadzieję, że aktywne NFC, oczywiście z wyłączonym modułem płatności, będzie mniej prądożerne niż BT.

Czy tylko ja jestem taki wybredny i lubię jak pewne rzeczy dzieją się automatycznie?

ECS-V1A2BE był genialnym i tanim produktem, szkoda, że Samsung nie poszedł za ciosem i nie zrobił takich zestawów dla S3 i S4.

- Szwedom z BrodIT opłaca się produkować drogie, mało funkcjonalne urządzenia i je sprzedawać.

- Samsungowi opłaca się nie produkować oryginalnych firmowych akcesoriów i dawać zarabiać konkurencji.

 

Trochę długo, ale mam nadzieję, że "moje zwierzenia" pomogą komuś w dokonaniu wyboru - S2 z ECS-V1A2BE, czy S3, S4 z BrodIT albo innym pseudo aktywnym uchwytem.

Przy aktualizacji posta dorzucę parę zdjęć.

 

Update:

w tzw czasie wolnym, wpadłem na pomysł, żeby do oszukania S4 użyć zestawu z S2. Udało mi się kupić na Alledrogo zestaw ECS-V1A2BE bez ładowarki (a na co mi ładowarka) za 25 PLN + przesyłka i do tego przejściówki USB męski -> microUSB męski i USB żeński -> micro USB żeński (koszt około 30 zł) i wepnę ten zestaw w instalację zasilającą uchwyt BrodIT dedykowany dla S4.

Masakra dla ułatwienia sobie życia... Koszty chyba przekraczają granicę rozsądku;

- telefon: 1.447,00

- BrodIT: 364,00

- konektory USB -> micro USB: 30,00

Kwota ponad 2.000,00 powala, ale odbiję sobie na moim S2.

Najlepsze jest to, że nie sprawdziłem dotychczas, czy zestaw z S2 wywoła porządaną reakcję w S4

Edytowane przez Reseller (wyświetl historię edycji)
  • Upvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Używam "od zawsze " aktywnych uchwytów Brodita. Wszelkie automatyczne zachowania S4 w samochodzie (w tym włączenie trybu samochodowego) ustawiam aplikacją Tasker. Jako trigger używam połączenie bluetooth z systemem w samochodzie (bluetooth w S4 mam na stałe włączony). Działa bez zarzutu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ok, Car Home Ultra tez ma opcje automatycznego uruchamiania sie po wykryciu połączenia BT ze zdefiniowanym wcześniej urządzeniem takim jak np zestaw zamontowany w samochodzie. Tyle, ze nie do konca odpowiada mi permanentnie uruchomiony BT w telefonie. Tak do końca jeszcze nie sprawdziłem ile prądu pozera stale uruchomiony BT. No ale chyba po prostu lubię kombinować. Zdam relacje jak spisuje się wymyślony przeze mnie system.

 

Elektronika z ECS-V1A2BE nie współpracuje z GT-I9505!!!

No to wracając do tematu:

1. kupiłem przetwornicę 12->5V z wyjściem żeńskim USB; została podpięta pod gniazdo zapalniczki (dobre zabezpieczenie przed ewentualnym spaleniem telefonu)

2. przetwornica została zamontowana w przedniej konsoli po lewej stronie (w desce rozdzielczej)

3. uchwyt Brodit został zamontowany na ProClipie na przednim lewym słupku

część mechaniczno-elektryczna zakończona; żądne kabelki się nie pałętają po samochodzie, nigdzie nie wystają - jest ładnie :-P

4. z obawy przed zbyt szybkim zużywaniem zasobów energetycznych telefonu (rozładowywaniem baterii) postanowiłem korzystać ze stale włączonego NFC z nie BT

5. uruchomienie BT odbywa się za pomocą Samsung TecTile przyklejonego do wewnętrznej części uchwytu telefonu

6. połączenie z BT (RT5 - Citroen) w samochodzie powoduje uruchomienie Car Home Ultra (wewnętrzna funkcja programu)

7. wyłączenie BT w telefonie następuje po wyłączeniu Car Home Ultra, co z kolei następuje po odłączeniu sparowanego urządzenia (RT5 - Citroen)

Automatyzacja niemal pełna - jedna rzecz, która pozostaje do sprawdzenia i rozwiązania;

NFC czyta Samsung TecTile dopiero po odblokowaniu ekranu urządzenia, nie jest to specjalnie uciążliwe, bo po zamontowaniu telefonu w uchwycie można nacisnąć przycisk zasilania i odblokować ekran w celu uruchomienia BT, reszta opisana powyżej.

Robiłem też próby podania zasilania do telefonu po jego zamontowaniu w uchwycie (przekręcenie kluczyka w stacyjce), tak, żeby sam się odblokował - niestety przy tej kolejności telefon z RT5 nie łączy się automatycznie; najpierw musi być uruchomiony BT w telefonie, żeby RT5 znalazło telefon i się z nim połączyło.

Ewentualnym rozwiązaniem może być stałe podanie prądu do uchwytu telefonu, tak, żeby zaraz po włożeniu do uchwytu a przed przekręceniem kluczyka dostarczyć zasilanie do automatycznego odblokowania ekranu, ale jeszcze przed uruchomieniem RT5 po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

 

Trochę zamieszałem, ale idea rozwiązania jest chyba jasna :-)

Edytowane przez Reseller (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

By korzystać z forum musisz się zgodzić z zasadami: Warunki użytkowania.